Merk jij ook het effect van de corona-periode op je lichaam en geest?

Merk jij ook het effect van de corona-periode op je lichaam en geest?

De sportschool is gesloten, je mag niet trainen met je volleybalteam en je stapt ook minder vaak op de fiets omdat je nu thuis werkt en met je vrienden via Zoom afspreekt?
Misschien kunnen de volgende tips je helpen om je goed te voelen in Corona-tijd:

Beweging
Zorg voor voldoende beweging: verlaat regelmatig je werkplek. Maak je lunchpauze zo actief mogelijk en loop een rondje om.
Pak de fiets of wandel in de avond of in het weekend. Een wekelijkse afspraak met iemand uit je omgeving helpt erbij om actief te blijven, wel binnen de mogelijkheden van de corona maatregelen natuurlijk.

Voeding
Eet gezond om je goed te voelen en een goede weerstand te ondersteunen. Let erop dat je gezonde tussendoortjes in huis haalt. Kies vaste eetmomenten om je dag te structureren.

Psychische gezondheid
Tips om stress te verminderen en welzijn te bevorderen:
– Rust en reflecteer
– Praat met anderen
– Hou een gezonde routine aan
– Wees lief voor jezelf en anderen
– Vraag indien nodig om hulp

Bespreek met uw fysiotherapeut wat u kunt doen om meer te bewegen! Onze psychosomatische therapeuten kunnen u voorzien van tips en adviezen bij stress en slaapklachten. Kijk op onze website voor onze mogelijkheden.

Geen reactie's

Geef een reactie