Kaak fysiotherapie - Fysiomobilae
2739
page-template-default,page,page-id-2739,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Kaak fysiotherapie

Wat is kaak fysiotherapie?

Kaak fysiotherapie wordt ingezet bij klachten aan het kaakgewricht. Deze klachten kunnen ontstaan door zogenaamde parafuncties van de kaak, daarvan is sprake als de kauwspieren meer doen dan de normale dagelijkse activiteiten (tandenklemmen, -knarsen, nagelbijten, lipbijten, wangbijten, kauwgom kauwen, op pennen bijten, met de tong persen of spelen). Daarnaast kunnen de klachten ook ontstaan door stress en spanning, of door klachten vanuit de nek.

De kaak fysiotherapeut kan door middel van uitleg, oefeningen en manuele therapie deze klachten behandelen.

Een informatief filmpje over kaakklachten en de behandeling daarvan kunt u hier bekijken.

Voor welke klachten is kaak fysiotherapie geschikt?

• pijn of vermoeidheid van de kauwspieren
  • het niet goed kunnen openen van de mond
  • pijn van het kaakgewricht
  • knappende of krakende kaakgewrichten
  • overgevoelige of pijnlijke tanden en kiezen
  • abnormale slijtage van het gebit
  • Ook oor-, hoofd- en nekpijn kunnen te maken hebben met stoornissen in het kauworgaan

Onze kaak fysiotherapeut

Heleen Rozendaal

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken met onze kaak fysiotherapeut? Neem dan gerust eens contact met ons op of vul het onderstaande contactformulier in.