Geriatriefysiotherapie

geriatrie fysiotherapie

Wat is geriatriefysiotherapie?

De geriatriefysiotherapeut houdt zich bezig met het behandelen van ouderen met meervoudige gezondheidsproblemen, zoals de gevolgen van een beroerte, de ziekte van Parkinson, dementie of een heupfractuur. De geriatriefysiotherapeut zorgt voor een passend behandelprogramma met als doel het verbeteren van uw lichamelijk functioneren, afgestemd op uw mogelijkheden en toepasbaar binnen het dagelijks functioneren in uw eigen woonomgeving.

Werkwijze van de geriatriefysiotherapeut

Bij uw eerste afspraak worden de klachten zorgvuldig in kaart gebracht. Uw gezondheid en dagelijks functioneren worden besproken, waarna er in overleg met u een behandelplan wordt opgesteld.
    Dit programma kan bestaan uit kracht-,conditie- en balanstraining of het oefenen van moeilijke situaties en vaardigheden. Daarnaast geeft zij ook advies en voorlichting, bijvoorbeeld over het gebruiken van een rollator. Indien nodig wordt de behandeling afgestemd met andere zorgverleners en/of mantelzorgers.

Voor welke klachten is geriatriefysiotherapie geschikt?

• Neurologische aandoeningen zoals ziekte van Parkinson, MS, CVA (beroerte)
    • COPD en hart revalidatie
    • Revalidatie na een operatie, heupfractuur, totale heup of knie prothese
    • Valpreventie en balans training
    • Advies over rollator of ander loophulpmiddel gebruik.

Onze geriatriefysiotherapeuten

Manon Kloosterman geriatriefysiotherapeut

Wilt u een afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken met de geriatriefysiotherapeut? Neem dan gerust eens contact met ons op.