Geriatrie fysiotherapie - Fysiomobilae - Fysiotherapie in Zwolle e.o.
740
page-template-default,page,page-id-740,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Fysiotherapie voor ouderen

geriatrie fysiotherapie

Wat is fysiotherapie voor ouderen?

Deze fysiotherapeut houdt zich bezig met het behandelen van ouderen met meervoudige gezondheidsproblemen, zoals de gevolgen van een beroerte, de ziekte van Parkinson, dementie of een heupfractuur. De fysiotherapeut zorgt voor een passend behandelprogramma met als doel het verbeteren van uw lichamelijk functioneren, afgestemd op uw mogelijkheden en toepasbaar binnen het dagelijks functioneren in uw eigen woonomgeving.

Werkwijze van de fysiotherapeut voor ouderen

Bij uw eerste afspraak worden de klachten zorgvuldig in kaart gebracht. Uw gezondheid en dagelijks functioneren worden besproken, waarna er in overleg met u een behandelplan wordt opgesteld.
Dit programma kan bestaan uit kracht-,conditie- en balanstraining of het oefenen van moeilijke situaties en vaardigheden. Daarnaast geeft zij ook advies en voorlichting, bijvoorbeeld over het gebruiken van een rollator. Indien nodig wordt de behandeling afgestemd met andere zorgverleners en/of mantelzorgers.

Voor welke klachten is fysiotherapie voor ouderen geschikt?

• Neurologische aandoeningen zoals ziekte van Parkinson, MS, CVA (beroerte)
  • COPD en hart revalidatie
  • revalidatie na een operatie, heupfractuur, totale heup of knie prothese
  • valpreventie en balans training
  • advies over rollator of ander loophulpmiddel gebruik.

Onze fysiotherapeut voor ouderen

Manon Kloosterman i.o. tot geriatrisch fysiotherapeut

Wilt u een afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken met de fysiotherapeut voor ouderen? Neem dan gerust eens contact met ons op of vul het onderstaande contactformulier in.