Beweeggroep in het water

Elke dinsdag om 10:30 uur bieden we een half uur durende groepsles aan waarbij er onder leiding van een fysiotherapeut wordt gezwommen in verwarmd water.
    In de les is aandacht voor krachtoefeningen van de armen, benen en romp.  Het water is ook erg geschikt om oefeningen te doen ten aanzien van de balans en stabiliteit.  Er wordt ook aandacht besteed aan verschillende loopoefeningen in het water en aan het einde sluiten we vaak nog even af met een kort balspelletje.
    De oefeningen zijn laagdrempelig, en iedereen kan meedoen op eigen niveau, voor de afwisseling maken we gebruik van verschillende soorten oefenmaterialen zoals dumbbells, schijven, flexibeams.

hydrotherapie als onderdeel van fysiotherapie

Waar bieden wij het aan?

Fysiomobilae biedt op locatie Windesheim deze beweeggroep aan. Hiervoor maken we gebruik van het Therapiebad van On Campus. Het water in dit bad heeft een aangename temperatuur van 33 graden, wat een ontspannende werking op de spieren heeft.

Indicaties voor bewegen in het water (hydrotherapie)

Bewegen in het water (Hydrotherapie) kan zinvol zijn bij de volgende aandoeningen:

• Reumatische aandoeningen
    • Fibromyalgie klachten
    • Spier- en gewrichtsklachten
    • Neurologische aandoeningen (aandoeningen van het zenuwstelsel)
    • COPD (longaandoening)
    • Herstel na een operatie
    • Overige aandoeningen waardoor oefenen buiten het water te belastend is

Kosten

Voor de beweeggroep in het water kunt u een lidmaatschap met ons afsluiten. De kosten hiervoor zijn 158,- per kwartaal (voor 1x per week 30 minuten trainen).

Voor vragen neem contact met ons op.